W wirtualnym świecie mali autyści mogą się uspołeczniać
Strona główna » Informator » Świat » W wirtualnym świecie mali autyści mogą się uspołec…

W wirtualnym świecie mali autyści mogą się uspołeczniać

INFORMATOR. Świat

PAP

naukawpolsce.plnaukawpolsce.pl | dodane 25-10-2011
Autystyczne dzieci mogą uczyć się zachowań społecznych dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości - informuje serwis "Eurek Alert".

W ramach badań finansowanych przez Economic and Social Research Council (ESRC) naukowcy z Echoes Project opracowali interaktywne środowisko Echoes, wykorzystujące wielodotykowe ekrany. Wirtualne postacie mogą reagować na działania dzieci w czasie rzeczywistym.

Podczas sesji w wirtualnym środowisku dzieci ze szkoły podstawowej eksperymentują z różnymi zachowaniami, co pozwala naukowcom porównywać ich reakcje z obserwowanymi w rzeczywistych sytuacjach scenariuszami.

Jak twierdzi kierująca projektem dr Kaska Porayska-Pomsta, dzięki wirtualnemu środowisku dzieci mogłyby zwiększyć swój potencjał, osiągając więcej niż mogliby się spodziewać nawet dobrze je znający nauczyciele. Poza tym obserwując dziecko podczas wirtualnych interakcji można zaobserwować zachowania trudne lub niemożliwe od zobaczenia w codziennym życiu.

Jak się okazało, niektóre dzieci demonstrowały w wirtualnym otoczeniu lepszą jakość interakcji z innymi osobami, a także lepiej radziły sobie z własnym zachowaniem - na przykład podążając za wzrokiem wirtualnej postaci lub śledząc jej ruchy.

W przypadku komputerowych postaci popełniane błędy nie wiążą się z prawdziwym ryzykiem, co pozwala dziecku na bezpieczne wypróbowanie różnych strategii postępowania – uważają naukowcy.

PAP, 25-10-2011, naukawpolsce.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe