W wirtualnym świecie mali autyści mogą się uspołeczniać
INFORMATOR. Świat
Autystyczne dzieci mogą uczyć się zachowań społecznych dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości - informuje serwis "Eurek Alert".
W ramach badań finansowanych przez Economic and Social Research Council (ESRC) naukowcy z Echoes Project opracowali interaktywne środowisko Echoes, wykorzystujące wielodotykowe ekrany. Wirtualne postacie mogą reagować na działania dzieci w czasie rzeczywistym.
Podczas sesji w wirtualnym środowisku dzieci ze szkoły podstawowej eksperymentują z różnymi zachowaniami, co pozwala naukowcom porównywać ich reakcje z obserwowanymi w rzeczywistych sytuacjach scenariuszami.
Jak twierdzi kierująca projektem dr Kaska Porayska-Pomsta, dzięki wirtualnemu środowisku dzieci mogłyby zwiększyć swój potencjał, osiągając więcej niż mogliby się spodziewać nawet dobrze je znający nauczyciele. Poza tym obserwując dziecko podczas wirtualnych interakcji można zaobserwować zachowania trudne lub niemożliwe od zobaczenia w codziennym życiu.
Jak się okazało, niektóre dzieci demonstrowały w wirtualnym otoczeniu lepszą jakość interakcji z innymi osobami, a także lepiej radziły sobie z własnym zachowaniem - na przykład podążając za wzrokiem wirtualnej postaci lub śledząc jej ruchy.
W przypadku komputerowych postaci popełniane błędy nie wiążą się z prawdziwym ryzykiem, co pozwala dziecku na bezpieczne wypróbowanie różnych strategii postępowania – uważają naukowcy.
W ramach badań finansowanych przez Economic and Social Research Council (ESRC) naukowcy z Echoes Project opracowali interaktywne środowisko Echoes, wykorzystujące wielodotykowe ekrany. Wirtualne postacie mogą reagować na działania dzieci w czasie rzeczywistym.
Podczas sesji w wirtualnym środowisku dzieci ze szkoły podstawowej eksperymentują z różnymi zachowaniami, co pozwala naukowcom porównywać ich reakcje z obserwowanymi w rzeczywistych sytuacjach scenariuszami.
Jak twierdzi kierująca projektem dr Kaska Porayska-Pomsta, dzięki wirtualnemu środowisku dzieci mogłyby zwiększyć swój potencjał, osiągając więcej niż mogliby się spodziewać nawet dobrze je znający nauczyciele. Poza tym obserwując dziecko podczas wirtualnych interakcji można zaobserwować zachowania trudne lub niemożliwe od zobaczenia w codziennym życiu.
Jak się okazało, niektóre dzieci demonstrowały w wirtualnym otoczeniu lepszą jakość interakcji z innymi osobami, a także lepiej radziły sobie z własnym zachowaniem - na przykład podążając za wzrokiem wirtualnej postaci lub śledząc jej ruchy.
W przypadku komputerowych postaci popełniane błędy nie wiążą się z prawdziwym ryzykiem, co pozwala dziecku na bezpieczne wypróbowanie różnych strategii postępowania – uważają naukowcy.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Niemcy. Multigenowy test raka piersi refundowany przez kasy chorych
- PE. Pisemne oświadczenie w sprawie zwalczania raka piersi w Unii Europejskiej
- Pod względem liczby popełnianych błędów odwodnieni kierowcy nie ustępują nietrzeźwym!
- Im niżej, tym lepiej - najnowsze wyniki badań wskazują, że ryzyko zawałów serca i udarów mózgu jest tym niższe, im niższy jest poziom cholesterolu LDL
- Zdrowa dieta bez mięsa
- Alkaptonuria - rzadka choroba czarnych kości. Nieznane wyniszczające schorzenie, pacjenci bez rozpoznania
- Brytyjczycy wolą bezpieczne metody leczenia
- Strefy wolne od dymu tytoniowego sprzyjają zdrowiu dzieci
- Choroby, które zabijają ponad 2 miliony ludzi rocznie
- Poprawa kondycji fizycznej może przyczynić się do szybszego powrotu do zdrowia kobiet z rakiem piersi
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA