USA. PepsiCo kończy sprzedaż swych napojów w szkołach
INFORMATOR. Świat
Firma PepsiCo, światowy potentat w produkcji napojów bezalkoholowych, ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata produkowane przez nią słodzone napoje.
Na początku marca podobną decyzję ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że zaprzestanie sprzedaży swoich słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych na całym świecie.
Decyzja PepsiCo jest po części odpowiedzią na kampanię walki z otyłością dzieci, której ambasadorem w USA jest Pierwsza Dama Michelle Obama. Zaapelowała ona ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach.
"Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom" - powiedziała pani Obama we wtorek na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Producentów Artykułów Spożywczych.
Michelle Obama ogłosiła w lutym program "Let's Move" (Ruszajmy się), którego celem jest walka z otyłością amerykańskich dzieci. Częścią kampanii jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci, m. in. poprzez wyeliminowanie ze szkół wysoko słodzonych produktów.
Na początku marca podobną decyzję ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że zaprzestanie sprzedaży swoich słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych na całym świecie.
Decyzja PepsiCo jest po części odpowiedzią na kampanię walki z otyłością dzieci, której ambasadorem w USA jest Pierwsza Dama Michelle Obama. Zaapelowała ona ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach.
"Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom" - powiedziała pani Obama we wtorek na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Producentów Artykułów Spożywczych.
Michelle Obama ogłosiła w lutym program "Let's Move" (Ruszajmy się), którego celem jest walka z otyłością amerykańskich dzieci. Częścią kampanii jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci, m. in. poprzez wyeliminowanie ze szkół wysoko słodzonych produktów.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Niemcy. Multigenowy test raka piersi refundowany przez kasy chorych
- PE. Pisemne oświadczenie w sprawie zwalczania raka piersi w Unii Europejskiej
- Pod względem liczby popełnianych błędów odwodnieni kierowcy nie ustępują nietrzeźwym!
- Im niżej, tym lepiej - najnowsze wyniki badań wskazują, że ryzyko zawałów serca i udarów mózgu jest tym niższe, im niższy jest poziom cholesterolu LDL
- Zdrowa dieta bez mięsa
- Alkaptonuria - rzadka choroba czarnych kości. Nieznane wyniszczające schorzenie, pacjenci bez rozpoznania
- Brytyjczycy wolą bezpieczne metody leczenia
- Strefy wolne od dymu tytoniowego sprzyjają zdrowiu dzieci
- Choroby, które zabijają ponad 2 miliony ludzi rocznie
- Poprawa kondycji fizycznej może przyczynić się do szybszego powrotu do zdrowia kobiet z rakiem piersi
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA