Fot. NCI
Internetowe reklamy leków na receptę sprawiają, że pacjenci szukają informacji o nich, żądają przepisania przez swoich lekarzy, a gdy się to nie udaje, wchodzą w ich posiadanie nielegalną drogą - informuje "International Journal Business and Systems Search".
Skierowana bezpośrednio do pacjentów reklama produktów farmaceutycznych na receptę jest w wielu krajach zakazana, jednak rozsyłający spam nie przejmują się prawem. Codziennie spam trafia do setek milionów potencjalnych odbiorców, nic wiec dziwnego, że pewna ich część kupuje polecane w ten sposób produkty.
Wobec skuteczności współczesnych leków, które przedłużają życie milionów, szukanie informacji na ich temat przez pacjentów nie wydaje się niczym osobliwym. Jednak w ostatnich dziesięcioleciach relacja pomiędzy przemysłem farmaceutycznym a pacjentem stała się bardziej komercyjna - chodzi o możliwie dużą sprzedaż. Wcześniejsze badania koncentrowały się na interakcjach lekarz - pacjent, jednak wraz z internetem pojawił się bezpośredni dostęp wytwórców leków do odbiorców.
Sanjoy Ghose i Vikas Lachhwani z University of Wisconsin - Milwauke wykazali, spam reklamujący leki na receptę motywuje odbiorców do poszukiwania dodatkowych informacji w internecie. Często wynika to z nieufności wobec reklam, zwłaszcza spamowych. Jednak wiele osób daje się przekonać o "cudowności" danego preparatu i zdobywa go w mniej czy bardziej legalny sposób. Dlatego, zdaniem autorów, potrzebne sa dalsze kroki regulujące sytuację.
Skierowana bezpośrednio do pacjentów reklama produktów farmaceutycznych na receptę jest w wielu krajach zakazana, jednak rozsyłający spam nie przejmują się prawem. Codziennie spam trafia do setek milionów potencjalnych odbiorców, nic wiec dziwnego, że pewna ich część kupuje polecane w ten sposób produkty.
Wobec skuteczności współczesnych leków, które przedłużają życie milionów, szukanie informacji na ich temat przez pacjentów nie wydaje się niczym osobliwym. Jednak w ostatnich dziesięcioleciach relacja pomiędzy przemysłem farmaceutycznym a pacjentem stała się bardziej komercyjna - chodzi o możliwie dużą sprzedaż. Wcześniejsze badania koncentrowały się na interakcjach lekarz - pacjent, jednak wraz z internetem pojawił się bezpośredni dostęp wytwórców leków do odbiorców.
Sanjoy Ghose i Vikas Lachhwani z University of Wisconsin - Milwauke wykazali, spam reklamujący leki na receptę motywuje odbiorców do poszukiwania dodatkowych informacji w internecie. Często wynika to z nieufności wobec reklam, zwłaszcza spamowych. Jednak wiele osób daje się przekonać o "cudowności" danego preparatu i zdobywa go w mniej czy bardziej legalny sposób. Dlatego, zdaniem autorów, potrzebne sa dalsze kroki regulujące sytuację.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Niemcy. Multigenowy test raka piersi refundowany przez kasy chorych
- PE. Pisemne oświadczenie w sprawie zwalczania raka piersi w Unii Europejskiej
- Pod względem liczby popełnianych błędów odwodnieni kierowcy nie ustępują nietrzeźwym!
- Im niżej, tym lepiej - najnowsze wyniki badań wskazują, że ryzyko zawałów serca i udarów mózgu jest tym niższe, im niższy jest poziom cholesterolu LDL
- Zdrowa dieta bez mięsa
- Alkaptonuria - rzadka choroba czarnych kości. Nieznane wyniszczające schorzenie, pacjenci bez rozpoznania
- Brytyjczycy wolą bezpieczne metody leczenia
- Strefy wolne od dymu tytoniowego sprzyjają zdrowiu dzieci
- Choroby, które zabijają ponad 2 miliony ludzi rocznie
- Poprawa kondycji fizycznej może przyczynić się do szybszego powrotu do zdrowia kobiet z rakiem piersi
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA