Amerykańskie fast foody będą oferować dzieciom zdrowsze posiłki
INFORMATOR. Swiat
Fot. NCI
Dziewiętnaście amerykańskich sieci fast foodów, m.in. Burger King, popiera działania na rzecz promowania zdrowszych posiłków dla dzieci - podaje Reuters.
Jak poinformowało w oświadczeniu amerykańskie National Restaurant Association, jest to wynik nacisków grup konsumenckich i przedstawicieli służby zdrowia, którzy domagają się zredukowania liczby kalorii i zwiększenia wartości odżywczej posiłków przeznaczonych dla dzieci w USA, z których prawie co trzecie ma nadwagę lub jest otyłe.
Firmy posiadające łącznie około 15 tys. restauracji zdecydowały się uczestniczyć w inicjatywie National Restaurant Association "Kids Live Well", która zakłada, że liczba kalorii w zestawach dla dzieci (razem z napojem) nie powinna przekraczać 600 kalorii. Restauracje zobowiązały się ponadto do umieszczenia w swojej ofercie przynajmniej jednego produktu zawierającego mniej niż 200 kalorii.
"Posiłki w fast foodach nie są traktowane okazjonalnie, jak było kiedyś. Dziś stanowią już nieodłączną część jadłospisu dzieci" - mówi Margo Wootan z grupy konsumenckiej Center for Science in the Public Interest (CSPI).
W ubiegłym roku grupa CSPI pozwała firmę McDonald's (która nie przyłączyła się do inicjatywy) w związku z dodawaniem do zestawów zabawek, które przyciągają najmłodszych, a w czerwcu tego roku Amerykańska Akademia Pediatryczna wezwała do wprowadzenia zakazu skierowanych do dzieci reklam tzw. śmieciowego jedzenia.
Jak poinformowało w oświadczeniu amerykańskie National Restaurant Association, jest to wynik nacisków grup konsumenckich i przedstawicieli służby zdrowia, którzy domagają się zredukowania liczby kalorii i zwiększenia wartości odżywczej posiłków przeznaczonych dla dzieci w USA, z których prawie co trzecie ma nadwagę lub jest otyłe.
Firmy posiadające łącznie około 15 tys. restauracji zdecydowały się uczestniczyć w inicjatywie National Restaurant Association "Kids Live Well", która zakłada, że liczba kalorii w zestawach dla dzieci (razem z napojem) nie powinna przekraczać 600 kalorii. Restauracje zobowiązały się ponadto do umieszczenia w swojej ofercie przynajmniej jednego produktu zawierającego mniej niż 200 kalorii.
"Posiłki w fast foodach nie są traktowane okazjonalnie, jak było kiedyś. Dziś stanowią już nieodłączną część jadłospisu dzieci" - mówi Margo Wootan z grupy konsumenckiej Center for Science in the Public Interest (CSPI).
W ubiegłym roku grupa CSPI pozwała firmę McDonald's (która nie przyłączyła się do inicjatywy) w związku z dodawaniem do zestawów zabawek, które przyciągają najmłodszych, a w czerwcu tego roku Amerykańska Akademia Pediatryczna wezwała do wprowadzenia zakazu skierowanych do dzieci reklam tzw. śmieciowego jedzenia.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Niemcy. Multigenowy test raka piersi refundowany przez kasy chorych
- PE. Pisemne oświadczenie w sprawie zwalczania raka piersi w Unii Europejskiej
- Pod względem liczby popełnianych błędów odwodnieni kierowcy nie ustępują nietrzeźwym!
- Im niżej, tym lepiej - najnowsze wyniki badań wskazują, że ryzyko zawałów serca i udarów mózgu jest tym niższe, im niższy jest poziom cholesterolu LDL
- Zdrowa dieta bez mięsa
- Alkaptonuria - rzadka choroba czarnych kości. Nieznane wyniszczające schorzenie, pacjenci bez rozpoznania
- Brytyjczycy wolą bezpieczne metody leczenia
- Strefy wolne od dymu tytoniowego sprzyjają zdrowiu dzieci
- Choroby, które zabijają ponad 2 miliony ludzi rocznie
- Poprawa kondycji fizycznej może przyczynić się do szybszego powrotu do zdrowia kobiet z rakiem piersi
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA