Do usłyszenia! Słyszysz? O implantach słuchowych i leczeniu wad słuchu mówi Prof. Henryk Skarżyński z Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu
INFORMATOR. Rozmaitości
Prof. Henryk Skarżyński
Hałas w trakcie przerwy szkolnej jest równy startującemu samolotowi. Najlepiej o tym wiedzą nauczyciele. Muzyka potrzebna jest nam wszystkim, jak słońce do życia, ale powinniśmy jej słuchać w sposób rozsądny. Aby móc cieszyć się dobrym słuchem jak najdłużej, lepiej nie słuchać jej w zbyt głośnym wydaniu.
Badania epidemiologiczne prowadzone przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu pokazują, że ponad 20% dzieci i młodzieży ma problemy ze słyszeniem, ich słuch, gdy będą w wieku 30 – 40 lat może być na poziomie dzisiejszych 70-latków, a w tej grupie wiekowej aż 3/4 ma problemy ze swobodnym słyszeniem.
O skutkach przebywania w nadmiernym hałasie mówi Prof. medycyny Henryk Skarżyński, Dyrektor Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, Konsultant Krajowy w Dziedzinie Audiologii i Foniatrii. [cz. 1z8]
Szum w uszach? Świst? Gwizd? Coś w uszach pyka? Szumy uszne (łac. tinnitus auris) mogą przybierać różnorodny charakter i też różnie są opisywane przez pacjentów zgłaszających się do lekarza. Na szumy uszne uskarżają się pacjenci w coraz młodszym wieku. Znane leki są coraz mniej skuteczne. O szumach usznych w następnej audycji, do której zaprasza Prof. Henryk Skarżyński. [cz. 2z8]
Co piąte dziecko w Polsce ma problemy z zaburzeniami słuchu. Często, zanim wada zostanie poprawnie zdiagnozowana, dziecko już jest w wieku szkolnym. I tu zaczynają się prawdziwe schody. Już na starcie ma trudniej niż rówieśnicy. Warto sprawdzić, co słychać u naszych dzieci. W Polsce coraz częściej przeprowadza się tzw. badania przesiewowe słuchu. Pozwalają one szybko i, co najważniejsze w przypadku dzieci, bezboleśnie zdiagnozować ewentualne wady. Prawidłowe słyszenie decyduje o możliwości opanowania mowy i języka. I tu sprawdza się złota zasada - lepiej zapobiegać niż leczyć. Wysłuchaj audycji trzeciej. [cz. 3z8]
Implanty słuchowe to szansa dla osób z wadami słuchu. Dzięki nowoczesnym technologiom, po operacji pacjent budzi się w świecie, o jakim dotąd nigdy nie słyszał. I to dosłownie! Budzi się bowiem w świecie dźwięków. Implanty są jednym z największych osiągnięć współczesnej medycyny. Dzięki możliwościom jakie stwarzają (np. dzieciom, które nie słyszały od urodzenia) są jednym z najcenniejszych odkryć ostatnich 20 lat w medycynie. Operować można już kilkumiesięczne dzieci.
O tym w czwartej części audycji Prof. Henryka Skarżyńskiego. [cz. 4z8]
Medycyna rozwija się w błyskawicznym tempie. Obecnie wady słuchu wykrywa się u noworodków już w kilka godzin po porodzie. Pierwsze dziecko w Polsce miało wszczepiony implant w 1992 roku. Jeszcze do niedawna operowano tylko dzieci w wieku szkolnym. Dziś implanty ślimakowe można wszczepić naprawdę małym dzieciom. To ogromna szansa dla dzieci z wadami słuchu. Prof. Henryk Skarżyński opowiada o tym w kolejnej części audycji. [cz. 5z8]
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w światowym rozwoju leczenia częściowej głuchoty zaliczany jest do pionierów. O częściowej głuchocie i najnowszej metodzie jej leczenia Prof. Henryk Skarżyński opowiada w szóstej części audycji. [cz. 6z8]
Wada ucha zewnętrznego u dzieci powoduje zmniejszenie poczucia własnej wartości. Jest bowiem bardzo trudna do ukrycia. Co robić w sytuacji, kiedy dziecko przychodzi na świat z jednym uchem? O tym w audycji siódmej. [cz. 7z8]
Obrazowanie czynnościowe - co to za metoda i na czym polega? Jakim sprzętem dysponują polscy lekarze? Dlaczego opracowanie map czynnościowych mózgu jest tak ważne dla lekarzy? Co łączy obrazowanie czynnościowe z leczeniem wad słuchu? Na te pytania Prof. Henryk Skarżyński odpowie w ostatniej części audycji. [cz. 8z8]
Badania epidemiologiczne prowadzone przez Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu pokazują, że ponad 20% dzieci i młodzieży ma problemy ze słyszeniem, ich słuch, gdy będą w wieku 30 – 40 lat może być na poziomie dzisiejszych 70-latków, a w tej grupie wiekowej aż 3/4 ma problemy ze swobodnym słyszeniem.
O skutkach przebywania w nadmiernym hałasie mówi Prof. medycyny Henryk Skarżyński, Dyrektor Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, Konsultant Krajowy w Dziedzinie Audiologii i Foniatrii. [cz. 1z8]
Szum w uszach? Świst? Gwizd? Coś w uszach pyka? Szumy uszne (łac. tinnitus auris) mogą przybierać różnorodny charakter i też różnie są opisywane przez pacjentów zgłaszających się do lekarza. Na szumy uszne uskarżają się pacjenci w coraz młodszym wieku. Znane leki są coraz mniej skuteczne. O szumach usznych w następnej audycji, do której zaprasza Prof. Henryk Skarżyński. [cz. 2z8]
Co piąte dziecko w Polsce ma problemy z zaburzeniami słuchu. Często, zanim wada zostanie poprawnie zdiagnozowana, dziecko już jest w wieku szkolnym. I tu zaczynają się prawdziwe schody. Już na starcie ma trudniej niż rówieśnicy. Warto sprawdzić, co słychać u naszych dzieci. W Polsce coraz częściej przeprowadza się tzw. badania przesiewowe słuchu. Pozwalają one szybko i, co najważniejsze w przypadku dzieci, bezboleśnie zdiagnozować ewentualne wady. Prawidłowe słyszenie decyduje o możliwości opanowania mowy i języka. I tu sprawdza się złota zasada - lepiej zapobiegać niż leczyć. Wysłuchaj audycji trzeciej. [cz. 3z8]
Implanty słuchowe to szansa dla osób z wadami słuchu. Dzięki nowoczesnym technologiom, po operacji pacjent budzi się w świecie, o jakim dotąd nigdy nie słyszał. I to dosłownie! Budzi się bowiem w świecie dźwięków. Implanty są jednym z największych osiągnięć współczesnej medycyny. Dzięki możliwościom jakie stwarzają (np. dzieciom, które nie słyszały od urodzenia) są jednym z najcenniejszych odkryć ostatnich 20 lat w medycynie. Operować można już kilkumiesięczne dzieci.
O tym w czwartej części audycji Prof. Henryka Skarżyńskiego. [cz. 4z8]
Medycyna rozwija się w błyskawicznym tempie. Obecnie wady słuchu wykrywa się u noworodków już w kilka godzin po porodzie. Pierwsze dziecko w Polsce miało wszczepiony implant w 1992 roku. Jeszcze do niedawna operowano tylko dzieci w wieku szkolnym. Dziś implanty ślimakowe można wszczepić naprawdę małym dzieciom. To ogromna szansa dla dzieci z wadami słuchu. Prof. Henryk Skarżyński opowiada o tym w kolejnej części audycji. [cz. 5z8]
Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w światowym rozwoju leczenia częściowej głuchoty zaliczany jest do pionierów. O częściowej głuchocie i najnowszej metodzie jej leczenia Prof. Henryk Skarżyński opowiada w szóstej części audycji. [cz. 6z8]
Wada ucha zewnętrznego u dzieci powoduje zmniejszenie poczucia własnej wartości. Jest bowiem bardzo trudna do ukrycia. Co robić w sytuacji, kiedy dziecko przychodzi na świat z jednym uchem? O tym w audycji siódmej. [cz. 7z8]
Obrazowanie czynnościowe - co to za metoda i na czym polega? Jakim sprzętem dysponują polscy lekarze? Dlaczego opracowanie map czynnościowych mózgu jest tak ważne dla lekarzy? Co łączy obrazowanie czynnościowe z leczeniem wad słuchu? Na te pytania Prof. Henryk Skarżyński odpowie w ostatniej części audycji. [cz. 8z8]
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- 32. Finał WOŚP. 10 książek dla zwycięzcy licytacji
- Czy w gazetkach promocyjnych rzeczywiście natkniemy się na prawdziwe promocje?
- Centrum czy obrzeża - gdzie lepiej kupić mieszkanie?
- Poszukiwanie pracy: idealne CV i list motywacyjny
- Wcześniejsza spłata kredytu - czy spłata długu poza terminem się opłaca?
- Ubezpieczenie telefonu od A do Z
- Ubezpieczenie samochodu po utracie prawa jazdy – czy to możliwe?
- Pakiet medyczny - prezent z głową!
- Uczenie się nowego języka zmienia rozwój mózgu
- Czy Facebook sprawia, że jesteś nieszczęśliwy? Wirus FB
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA