UKE: 61,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma komputer
INFORMATOR. Kraj
Fot. NCI
61,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma komputer. Z kolei 86,1 proc. z nich ma dostęp do internetu - wynika z badania przeprowadzonego przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Ponad połowa Polaków korzystała z internetu w ciągu ostatniego miesiąca (56,3 proc.), z czego najwięcej osób łączyło się z siecią w domu (87 proc.) lub w pracy (39,5 proc.).
71,4 proc. Polaków, którzy przeglądali strony w sieci w ciągu ostatniego miesiąca, deklaruje, że korzysta z internetu codziennie.
Zdecydowana większość osób, które korzystają z internetu w domu, posiada stałe łącze, głównie dostęp szerokopasmowy. 25,4 proc. badanych posiada dostęp poprzez łącze o prędkości od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s, a 27 proc. korzysta z łącza o przepustowości od 2 do 5,99 Mb/s.
Z komunikatorów internetowych najczęściej wykorzystywane jest Gadu-Gadu (86,7 proc.), natomiast w grupie komunikatorów głosowych Skype (71,8 proc.).
Ponad jedna trzecia respondentów (34,8 proc.) korzysta z telewizji kablowej, a 33,1 proc. posiada telewizję satelitarną. Jedna trzecia (31 proc.) korzysta z telewizji analogowej przez odbiór naziemny za pomocą tradycyjnej anteny; pozostali respondenci korzystają z telewizji cyfrowej naziemnej.
Średnia miesięczna opłata za korzystanie z telewizji to 45 zł.
84 proc. Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego. Znajomość trzech największych marek telefonii komórkowej jest na podobnym poziomie: Era (82,8 proc.), Orange (81,1 proc.) oraz Plus (77,7 proc.). Ponad połowa respondentów zna operatora sieci Play (61,2 proc.).
Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (75 zł), niż użytkowników kart pre-paid (41 zł), czy usługi mix (45 zł).
43,1 proc. respondentów deklarowało posiadanie telefonu stacjonarnego. Najwyższe wskazania znajomości spośród operatorów telefonii stacjonarnej zanotowała Telekomunikacja Polska (94,2 proc.). Drugim dobrze znanym operatorem jest Netia, wymieniana przez ponad połowę badanych (53,1 proc.). Kolejnym rozpoznawanym dostawcą jest Telefonia Dialog, wskazywana przez ok. jedną czwartą respondentów (24,2 proc.).
Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, z której usług korzysta 67,9 proc. respondentów posiadających telefon stacjonarny.
Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym to około 65,7 złotych. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 złotych miesięcznie (45,4 proc.).
Badanie zrealizowano w dniach 22-30 listopada 2010 roku na terenie całego kraju, na podstawie 1,6 tys. wywiadów.
71,4 proc. Polaków, którzy przeglądali strony w sieci w ciągu ostatniego miesiąca, deklaruje, że korzysta z internetu codziennie.
Zdecydowana większość osób, które korzystają z internetu w domu, posiada stałe łącze, głównie dostęp szerokopasmowy. 25,4 proc. badanych posiada dostęp poprzez łącze o prędkości od 1 Mb/s do 1,99 Mb/s, a 27 proc. korzysta z łącza o przepustowości od 2 do 5,99 Mb/s.
Z komunikatorów internetowych najczęściej wykorzystywane jest Gadu-Gadu (86,7 proc.), natomiast w grupie komunikatorów głosowych Skype (71,8 proc.).
Ponad jedna trzecia respondentów (34,8 proc.) korzysta z telewizji kablowej, a 33,1 proc. posiada telewizję satelitarną. Jedna trzecia (31 proc.) korzysta z telewizji analogowej przez odbiór naziemny za pomocą tradycyjnej anteny; pozostali respondenci korzystają z telewizji cyfrowej naziemnej.
Średnia miesięczna opłata za korzystanie z telewizji to 45 zł.
84 proc. Polaków deklaruje posiadanie telefonu komórkowego. Znajomość trzech największych marek telefonii komórkowej jest na podobnym poziomie: Era (82,8 proc.), Orange (81,1 proc.) oraz Plus (77,7 proc.). Ponad połowa respondentów zna operatora sieci Play (61,2 proc.).
Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (75 zł), niż użytkowników kart pre-paid (41 zł), czy usługi mix (45 zł).
43,1 proc. respondentów deklarowało posiadanie telefonu stacjonarnego. Najwyższe wskazania znajomości spośród operatorów telefonii stacjonarnej zanotowała Telekomunikacja Polska (94,2 proc.). Drugim dobrze znanym operatorem jest Netia, wymieniana przez ponad połowę badanych (53,1 proc.). Kolejnym rozpoznawanym dostawcą jest Telefonia Dialog, wskazywana przez ok. jedną czwartą respondentów (24,2 proc.).
Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, z której usług korzysta 67,9 proc. respondentów posiadających telefon stacjonarny.
Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym to około 65,7 złotych. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 złotych miesięcznie (45,4 proc.).
Badanie zrealizowano w dniach 22-30 listopada 2010 roku na terenie całego kraju, na podstawie 1,6 tys. wywiadów.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Nowoczesne leczenie i optymizm – najlepsze antidotum na SM
- Choroba poznana 80 lat temu - wciąż nieznana. Rusza pierwsza w Polsce kampania edukacyjna dla pacjentów z ultrarzadkim nowotworem krwi: „Makroglobulinemia Waldenströma. Śladami Doktora Jana”
- Choroba Gauchera – wizytówka polskiego podejścia do chorób ultrarzadkich
- Antykoncepcja awaryjna nabiera tempa: Nowe dane Centrum e-Zdrowia
- Kardiolożka: o serce trzeba dbać od najmłodszych lat
- Ponad 600 tys. Polaków zaszczepiło się przeciw grypie
- Refundacja na papierze. Pacjentki tylko z jednego województwa mogą liczyć na leczenie zgodne z listą refundacyjną, która weszła w życie kilka miesięcy temu
- Pierwsze w Polsce zabiegi ablacji arytmii z zastosowaniem technologii CARTOSOUND FAM. „Niezwykle ważny krok w rozwoju elektrofizjologii”
- Czy starsi pacjenci otrzymają lepszą ochronę jeszcze w tym sezonie?
- Wyzwania hematoonkologii - na jakie terapie czekają polscy pacjenci?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA