Rak piersi i szyjki macicy tematem najnowszej kampanii społecznej województwa świętokrzyskiego
INFORMATOR. Kraj
Kochaj Życie - kampania społeczna
Według ostatnich statystyk w programie wczesnego wykrywania raka piersi w ciągu minionych dwóch lat wzięło udział ledwo 28,68 % mieszkanek województwa świętokrzyskiego w wieku 50 – 69 lat. Oznacza to ostatnie miejsce w kraju. Podobnie źle prezentują się dane liczbowe dotyczące ilości realizowanych badań cytologicznych, które mogą wykryć zmiany prowadzące do rozwoju raka szyjki macicy. Dochodzi do paradoksu, w którym pieniądze przeznaczane na cytologie wracają niewykorzystane ponownie do Ministerstwa Zdrowia.
Na raka piersi w Polsce rocznie zapada blisko 12 000 kobiet, dla połowy z nich choroba kończy się śmiercią. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym występującym wśród tej grupy. W większości przypadków przez długi okres rozwija się skrycie, nie dając żadnych dolegliwości. Wczesne jego wykrycie diametralnie zwiększa szansę jego wyleczenia.
Rak szyjki macicy natomiast rozwija się długo (ok. 10 lat) i może nie dawać żadnych objawów. Warunkiem wczesnego wykrycia choroby, pozwalającego na całkowite wyleczenie jest regularne wykonywanie wymazów cytologicznych. W Polsce rocznie notuje się 4 tys. przypadków tego nowotworu, dla 2 000 kobiet choroba kończy się śmiercią. Specjaliści z niektórych krajów europejskich przejeżdżają do nas oglądać tą chorobę, bowiem w wyniku dobrze zorganizowanych działań profilaktycznych w ich Państwach problem został całkowicie zniwelowany. Ogromna większość z chorujących kobiet nigdy lub bardzo rzadko wykonywała badania cytologiczne. Jest to tymczasem szybka i zupełnie bezbolesna procedura.
Mając tą świadomość władze Województwa Świętokrzyskiego w osobie Pani Wojewody Bożentyny Pałki-Koruby i Wicemarszałka Grzegorza Świercza (doktora ginekologa) zdecydowały się rozpocząć intensywną kampanię społeczną pod nazwą Kochaj Życie. Akcja swój start miała 26 maja 2011 roku i będzie trwała do dnia 17 października (Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi). Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji kreatywnej Naberus.
Chcąc osiągnąć wymierny efekt przy realizacji działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo strategia komunikacji musi uwzględniać zastosowanie różnych metod, trafiających w świadomość poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.
„Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów - mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. Wykonano je w technologii 3D Flip, co wyróżnia je na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i - co najistotniejsze - wywołuje w nim określone przez nas emocje” – dodaje."
Kampania trwa i ma już za sobą takie wydarzenia jak wystawa „Świętokrzyskie Amazonki”: zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał odważnych kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; parada kilkuset motocykli przez centrum miasta mająca zaangażować w dyskusje społeczną także mężczyzn. Trwają spotkania przedstawicieli Świętokrzyskiego Centrum Onkologii i Urzędu Wojewódzkiego z lokalnymi społecznościami. Na efekt i oczekiwany skok województwa w statystykach przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale warto informować o takich działaniach i na każdym kroku przypominać o tym, jak istotne jest dbałość o własne zdrowie.
Na raka piersi w Polsce rocznie zapada blisko 12 000 kobiet, dla połowy z nich choroba kończy się śmiercią. Rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym występującym wśród tej grupy. W większości przypadków przez długi okres rozwija się skrycie, nie dając żadnych dolegliwości. Wczesne jego wykrycie diametralnie zwiększa szansę jego wyleczenia.
Rak szyjki macicy natomiast rozwija się długo (ok. 10 lat) i może nie dawać żadnych objawów. Warunkiem wczesnego wykrycia choroby, pozwalającego na całkowite wyleczenie jest regularne wykonywanie wymazów cytologicznych. W Polsce rocznie notuje się 4 tys. przypadków tego nowotworu, dla 2 000 kobiet choroba kończy się śmiercią. Specjaliści z niektórych krajów europejskich przejeżdżają do nas oglądać tą chorobę, bowiem w wyniku dobrze zorganizowanych działań profilaktycznych w ich Państwach problem został całkowicie zniwelowany. Ogromna większość z chorujących kobiet nigdy lub bardzo rzadko wykonywała badania cytologiczne. Jest to tymczasem szybka i zupełnie bezbolesna procedura.
Mając tą świadomość władze Województwa Świętokrzyskiego w osobie Pani Wojewody Bożentyny Pałki-Koruby i Wicemarszałka Grzegorza Świercza (doktora ginekologa) zdecydowały się rozpocząć intensywną kampanię społeczną pod nazwą Kochaj Życie. Akcja swój start miała 26 maja 2011 roku i będzie trwała do dnia 17 października (Światowy Dzień Walki z Rakiem Piersi). Zadanie opracowania koncepcji kreatywnej, strategii, zaprojektowania materiałów oraz wdrożenia działań powierzono agencji kreatywnej Naberus.
Chcąc osiągnąć wymierny efekt przy realizacji działań społecznych dla tak szerokiej i zróżnicowanej grupy, jak całe województwo strategia komunikacji musi uwzględniać zastosowanie różnych metod, trafiających w świadomość poszczególnych warstw odbiorców. Niezwykle istotnym elementem kampanii Kochaj Życie w tym kontekście jest połączenie nowoczesnych i nietypowych metod komunikacji z profilaktyką realizowaną w bezpośredni sposób poprzez dużą ilość spotkań z grupami reprezentującymi społeczności lokalne.
„Mając na względzie skuteczność komunikacji zdecydowaliśmy się na nietypowy koncept plakatów - mówi Tomasz Dziedzic, z agencji Naberus. Wykonano je w technologii 3D Flip, co wyróżnia je na tle dziesiątek innych wiszących gdzieś obok, przykuwa uwagę odbiorcy i - co najistotniejsze - wywołuje w nim określone przez nas emocje” – dodaje."
Kampania trwa i ma już za sobą takie wydarzenia jak wystawa „Świętokrzyskie Amazonki”: zbiór surowych, naturalistycznych rzeźb odlanych w gipsie na wzór ciał odważnych kobiet, które pokonały raka i dziś tworzą świętokrzyski oddział Klubu Amazonek; parada kilkuset motocykli przez centrum miasta mająca zaangażować w dyskusje społeczną także mężczyzn. Trwają spotkania przedstawicieli Świętokrzyskiego Centrum Onkologii i Urzędu Wojewódzkiego z lokalnymi społecznościami. Na efekt i oczekiwany skok województwa w statystykach przyjdzie nam jeszcze poczekać, ale warto informować o takich działaniach i na każdym kroku przypominać o tym, jak istotne jest dbałość o własne zdrowie.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Nowoczesne leczenie i optymizm – najlepsze antidotum na SM
- Choroba poznana 80 lat temu - wciąż nieznana. Rusza pierwsza w Polsce kampania edukacyjna dla pacjentów z ultrarzadkim nowotworem krwi: „Makroglobulinemia Waldenströma. Śladami Doktora Jana”
- Choroba Gauchera – wizytówka polskiego podejścia do chorób ultrarzadkich
- Antykoncepcja awaryjna nabiera tempa: Nowe dane Centrum e-Zdrowia
- Kardiolożka: o serce trzeba dbać od najmłodszych lat
- Ponad 600 tys. Polaków zaszczepiło się przeciw grypie
- Refundacja na papierze. Pacjentki tylko z jednego województwa mogą liczyć na leczenie zgodne z listą refundacyjną, która weszła w życie kilka miesięcy temu
- Pierwsze w Polsce zabiegi ablacji arytmii z zastosowaniem technologii CARTOSOUND FAM. „Niezwykle ważny krok w rozwoju elektrofizjologii”
- Czy starsi pacjenci otrzymają lepszą ochronę jeszcze w tym sezonie?
- Wyzwania hematoonkologii - na jakie terapie czekają polscy pacjenci?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA