Polskie kobiety szukają zdrowia w sieci
Strona główna » Informator » Kraj » Polskie kobiety szukają zdrowia w sieci

Polskie kobiety szukają zdrowia w sieci

INFORMATOR. Kraj

Natalia Osica

zdrowemiasto.pl | dodane 18-03-2013

Fot. NCI
 
Mieszkają na wsi lub w dużym mieście, najczęściej na Mazowszu, Śląsku i w Małopolsce, mają 25-34 lata – to kobiety najczęściej zaglądają do aptek internetowych oraz na strony poświęcone zdrowiu i medycynie.

Ponad 40 proc. polskich internautów korzysta z portali poświęconych zdrowiu i medycynie, a prawie 10 proc. z aptek internetowych – wynika z analizy przygotowanej przez Gemiusa za styczeń 2013 roku. Wśród nich dominują kobiety (57 proc.). Prawie jedna trzecia to osoby w wieku 25-34 lata (29 proc.), z wykształceniem wyższym (32 proc.) i średnim (40 proc). Głównie mieszkańcy wsi (32 proc.) i miast powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.), a w większości województw: mazowieckiego (14 proc.), śląskiego (13 proc.) i małopolskiego (11 proc.).

Dr Krzysztof Puchalski
, socjolog zdrowia z Instytutu Medycyny Pracy im. prof. Jerzego Nofera w Łodzi, tłumaczy, że kobiety są generalnie bardziej zainteresowane kwestiami zdrowia niż mężczyźni. To one zazwyczaj pełnią funkcję „lekarza pierwszego kontaktu” w rodzinie. Natomiast osoby lepiej wykształcone, jak wyjaśnia, chcą wpływać na swoje zachowania zdrowotne, są otwarte na wszelkie informacje dotyczące odpowiedniego stylu życia. – Z kolei mieszkańcy wsi mają utrudniony dostęp do usług związanych ze zdrowiem, w tym także aptek, podczas gdy osoby z dużych miast, ze względu na tryb życia, chętniej korzystają z informacji i zakupów online – dodaje socjolog.

Analizy przeprowadzone przez Gemiusa pokazują także sezonowość w korzystaniu z portali zdrowotnych i medycznych. Okazuje się bowiem, że Polacy rzadziej zaglądają na te strony we wrześniu, natomiast zimą, szczególnie w styczniu i lutym, robią to znaczenie częściej. W pierwszych miesiącach roku serwisy z kategorii „zdrowie i medycyna” odwiedza niemal co drugi użytkownik sieci, podczas gdy w okresie letnim liczba internautów spada nawet o sześć punktów procentowych.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Uczestniczy w nim grupa osób, reprezentująca całą populację internautów w Polsce. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie kilkunastu tysięcy internautów, obejmuje blisko 18 tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej.

Natalia Osica, 18-03-2013, zdrowemiasto.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

Warto wiedzieć

Międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu oraz konsultingu. Gemius założony został w Polsce w 1999 roku i prowadzi działalność w 30 krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap). W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).
REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe