Kampania ekologiczna „Nie zaśmiecaj swojego sumienia”
INFORMATOR. Eko-Echo
Fot. zdrowemiasto.pl
O ekologicznych grzechach - spalaniu śmieci, wywożeniu ich do lasu, niesegregowaniu ich - opowiada nowa kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska "Nie zaśmiecaj swojego sumienia", która we wtorek ruszyłą w telewizji, radiu i internecie.
Reklamy mają przekonać Polaków, by zmienili złe nawyki i zachowania, dotyczące postępowania z odpadami.
W spocie "Stop dzikim wysypiskom" rolnik, który "wozi śmieci do lasu tak jak wszyscy", dowiaduje się od księdza, że to "grzech ekologiczny". W filmiku "Nie pal śmieci w domu" zawstydzona matka przyznaje w rozmowie z księdzem, że pali śmieci za domem. Oburzony ksiądz, wymieniając listę szkodliwych substancji, które się podczas spalania śmieci uwalniają - "Siarczki! Chlorowodór! Cyjanowodór!" - radzi, że "nie warto sobie sumienia zaśmiecać" - opisuje w poniedziałkowym komunikacie resort środowiska.
W trzecim spocie - "Segreguj śmieci" - ksiądz upomina na plebanii swoją gospodynię, która resztki po obiedzie wrzuca bez segregowania do jednego worka: "Śmieci mają swoje życie po życiu. Segregować je trzeba, sortować i na surowiec przerabiać". "Marnowanie śmieci to grzech ekologiczny" - mówi w spocie ksiądz.
Zdaniem dyrektor departamentu edukacji ekologicznej MŚ Karoliny Kulickiej, kampania powinna wywołać poruszenie. "Większość odbiorców grupy celowej jest świadoma istotności zagadnień ekologicznych, ale nie przeszkadza im to palić i wywozić śmieci do lasu" - ocenia dyrektor. Jej zdaniem nie ma znaczenia, czy kampania będzie oceniana jako "fajna" czy "niefajna", "obrazoburcza" czy też "mądra". "Ważne jest czy sprawi, że wiele osób zmieni swe zachowanie" - uważa Kulicka.
"Kampania mówi wprost o osobistej odpowiedzialności ludzi za własne czyny. Chodzi o to, aby ludzie zaczęli dyskutować na temat swoich działań i ich konsekwencji w zakresie ochrony środowiska. Aby palenie śmieci czy wywożenie ich do lasu nie odbywało się już za milczącym przyzwoleniem sąsiadów" - tłumaczy Lech Król z agencji Adwertajzing, która przygotowała spoty.
Reklamy można zobaczyć w internecie na You Tube (www.youtube.com/MinSrodowiska). Środki na przygotowanie i emisję reklam pochodzą z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
Reklamy mają przekonać Polaków, by zmienili złe nawyki i zachowania, dotyczące postępowania z odpadami.
W spocie "Stop dzikim wysypiskom" rolnik, który "wozi śmieci do lasu tak jak wszyscy", dowiaduje się od księdza, że to "grzech ekologiczny". W filmiku "Nie pal śmieci w domu" zawstydzona matka przyznaje w rozmowie z księdzem, że pali śmieci za domem. Oburzony ksiądz, wymieniając listę szkodliwych substancji, które się podczas spalania śmieci uwalniają - "Siarczki! Chlorowodór! Cyjanowodór!" - radzi, że "nie warto sobie sumienia zaśmiecać" - opisuje w poniedziałkowym komunikacie resort środowiska.
W trzecim spocie - "Segreguj śmieci" - ksiądz upomina na plebanii swoją gospodynię, która resztki po obiedzie wrzuca bez segregowania do jednego worka: "Śmieci mają swoje życie po życiu. Segregować je trzeba, sortować i na surowiec przerabiać". "Marnowanie śmieci to grzech ekologiczny" - mówi w spocie ksiądz.
Zdaniem dyrektor departamentu edukacji ekologicznej MŚ Karoliny Kulickiej, kampania powinna wywołać poruszenie. "Większość odbiorców grupy celowej jest świadoma istotności zagadnień ekologicznych, ale nie przeszkadza im to palić i wywozić śmieci do lasu" - ocenia dyrektor. Jej zdaniem nie ma znaczenia, czy kampania będzie oceniana jako "fajna" czy "niefajna", "obrazoburcza" czy też "mądra". "Ważne jest czy sprawi, że wiele osób zmieni swe zachowanie" - uważa Kulicka.
"Kampania mówi wprost o osobistej odpowiedzialności ludzi za własne czyny. Chodzi o to, aby ludzie zaczęli dyskutować na temat swoich działań i ich konsekwencji w zakresie ochrony środowiska. Aby palenie śmieci czy wywożenie ich do lasu nie odbywało się już za milczącym przyzwoleniem sąsiadów" - tłumaczy Lech Król z agencji Adwertajzing, która przygotowała spoty.
Reklamy można zobaczyć w internecie na You Tube (www.youtube.com/MinSrodowiska). Środki na przygotowanie i emisję reklam pochodzą z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Żywność ekologiczna w szkołach i przedszkolach? Wychowajmy pokolenie Euroliścia!
- Na czym polega i co to jest budownictwo pasywne
- Arkana Smaku - skarbiec ze zdrową żywnością
- Jak przygotować swój oczyszczacz powietrza na nadchodzący sezon zimowy?
- Dlaczego warto mieć w domu nawilżacz powietrza
- Z czego składa się smog i jak uniknąć wdychania go?
- Domowy oczyszczacz powietrza - czy warto, czy pomaga?
- Czy oczyszczacz powietrza do biura musi być drogi?
- Skuteczne metody na walkę z zanieczyszczonym powietrzem
- Smog dotarł nawet na Pomorze. Czy warto kupić do domu oczyszczacz powietrza?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA