Nie bójmy się gestykulować przy dzieciach
INFORMATOR. Ciekawostki
Fot. zdrowemiasto.pl
Dzieci, które gestykulują mają większy zasób słownictwa - dowodzą badania, o których informuje pismo "Science".
Grupa psychologów z Uniwersytetu w Chicago ustaliła, że dzieci, których rodzice używają gestów, same zaczynają częściej gestykulować, przez co ich słownictwo wzbogaca się szybciej.
Z ich obserwacji wynika też, że częściej gestykulują dzieci wykształconych rodziców o wysokim statusie materialnym.
"Zasób słownictwa często przekłada się na sukcesy w szkole. Dlatego dzieci z rodzin biedniejszych często osiągają gorsze wyniki niż ich rówieśnicy z rodzin wyżej sytuowanych" - mówi współautorka badań prof. Susan Goldin-Meadow.
Już wcześniej psycholodzy dowiedli, że wykształceni rodzice mówią do dzieci więcej, używając przy tym zdań złożonych. Jednak teraz okazało się, że ich mowie bardzo często towarzyszą gesty.
"Gest dziecka wywołuje reakcję rodzica. Na przykład, gdy dziecko wskazuje na lalkę, rodzic mówi +tak, to lalka+, w ten sposób dany obiekt od razu jest kojarzony z nazwą" - twierdzą badacze.
Przez gesty dzieci wyrażają znaczenia, których nie potrafią jeszcze sformułować werbalnie. Być może rezultaty tych badań zachęcą rodziców i opiekunów by używali gestów częściej.
Grupa psychologów z Uniwersytetu w Chicago ustaliła, że dzieci, których rodzice używają gestów, same zaczynają częściej gestykulować, przez co ich słownictwo wzbogaca się szybciej.
Z ich obserwacji wynika też, że częściej gestykulują dzieci wykształconych rodziców o wysokim statusie materialnym.
"Zasób słownictwa często przekłada się na sukcesy w szkole. Dlatego dzieci z rodzin biedniejszych często osiągają gorsze wyniki niż ich rówieśnicy z rodzin wyżej sytuowanych" - mówi współautorka badań prof. Susan Goldin-Meadow.
Już wcześniej psycholodzy dowiedli, że wykształceni rodzice mówią do dzieci więcej, używając przy tym zdań złożonych. Jednak teraz okazało się, że ich mowie bardzo często towarzyszą gesty.
"Gest dziecka wywołuje reakcję rodzica. Na przykład, gdy dziecko wskazuje na lalkę, rodzic mówi +tak, to lalka+, w ten sposób dany obiekt od razu jest kojarzony z nazwą" - twierdzą badacze.
Przez gesty dzieci wyrażają znaczenia, których nie potrafią jeszcze sformułować werbalnie. Być może rezultaty tych badań zachęcą rodziców i opiekunów by używali gestów częściej.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA