Naukowcy o serialach telewizyjnych i przerwach na reklamy
Strona główna » Informator » Ciekawostki » Naukowcy o serialach telewizyjnych i przerwach na …

Naukowcy o serialach telewizyjnych i przerwach na reklamy

INFORMATOR. Ciekawostki

YY

naukawpolsce.plnaukawpolsce.pl | dodane 07-01-2010
Naukowcy Uniwersytetu Kalifornijskiego na podstawie eksperymentu z kilkoma grupami widzów doszli do wniosku, że wywołujące z reguły rozdrażnienie przerwy na reklamy w czasie emitowania ulubionych seriali telewizyjnych zwiększają jednak fascynację "mydlanymi operami" - informuje londyński dziennik "Daily Telegraph".

Psycholog, specjalista od marketingu Leif Nelson, twierdzi, że wyłączenie się co pewien czas ze śledzenia fabuły seriali pomaga w podtrzymywaniu stałej uwagi i zainteresowania nimi.

Badane przez naukowców osoby oglądały odcinki seriali emitowane nieprzerwanie, jak i z wstawkami reklamowymi. Za każdym razem uczestnicy drugiego eksperymentu, którym bardzo nie podobały się "uboczne natrętne kadry", mieli jednak w końcu większe zadowolenie z oglądanego teleserialu.

Podobne wyniki uzyskano przy wyświetlaniu filmów animowanych oraz dokumentalnych o przyrodzie. Naukowcy wyjaśnili przy tym, że przerwy niekoniecznie muszą być przeznaczane na reklamy.
Na podstawie takich reakcji badacze doszli do wniosku, że pauzy stanowią klucz do fascynowania się serialami. Zdaniem Nelsona, widzowie "przystosowują się" do widowiska telewizyjnego i fascynacja ta z reguły spada z upływem czasu, zaś przerwy pomagają w zapobieżeniu temu.

YY, 07-01-2010, naukawpolsce.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe