Ludzie wyolbrzymiają wpływ reklam politycznych na innych
INFORMATOR. Ciekawostki
Fot. zdrowemiasto.pl
Badania pokazały, że ludzie przesadzają w ocenie siły oddziaływania reklam politycznych na poglądy innych ludzi - informują specjaliści z uniwersytetu Penn State (USA).
Eksperyment, przeprowadzony przez badaczy z Pennsylvania State University i Florida Institute of Technology, polegał na pokazaniu 129 studentom spotów wyborczych o negatywnym przesłaniu, skupiających się, na przykład, na temacie wojny w Iraku. Bez względu na swoje przekonania polityczne badani uznali, że ogłoszenia nie zmieniły znacząco ich poglądów, natomiast będą miały duży wpływ na poglądy innych ludzi. Co więcej, efekt ten był silniejszy po obejrzeniu większej liczby reklam.
"Istnieje luka w postrzeganiu" - powiedział profesor Fuyuan Shen. "Ludzie uważają, że medialny przekaz o negatywnym przesłaniu, jak przemoc czy pornografia, będzie oddziaływać silniej na innych ludzi. Jeśli wiadomość jest pozytywna, efekt jest odwrotny: sądzą, że większy wpływ wywarła ona na nich samych, niż wywrze na innych" - dodał.
Przesadzone postrzeganie wpływu przekazu medialnego może, według Shena, skłaniać ludzi do uznania, że reforma finansowania kampanii wyborczych czy cenzura mediów są konieczne, by ograniczyć ich wpływ na społeczeństwo.
Wyniki badań zostały opublikowane w "Journal of Political Marketing".
Eksperyment, przeprowadzony przez badaczy z Pennsylvania State University i Florida Institute of Technology, polegał na pokazaniu 129 studentom spotów wyborczych o negatywnym przesłaniu, skupiających się, na przykład, na temacie wojny w Iraku. Bez względu na swoje przekonania polityczne badani uznali, że ogłoszenia nie zmieniły znacząco ich poglądów, natomiast będą miały duży wpływ na poglądy innych ludzi. Co więcej, efekt ten był silniejszy po obejrzeniu większej liczby reklam.
"Istnieje luka w postrzeganiu" - powiedział profesor Fuyuan Shen. "Ludzie uważają, że medialny przekaz o negatywnym przesłaniu, jak przemoc czy pornografia, będzie oddziaływać silniej na innych ludzi. Jeśli wiadomość jest pozytywna, efekt jest odwrotny: sądzą, że większy wpływ wywarła ona na nich samych, niż wywrze na innych" - dodał.
Przesadzone postrzeganie wpływu przekazu medialnego może, według Shena, skłaniać ludzi do uznania, że reforma finansowania kampanii wyborczych czy cenzura mediów są konieczne, by ograniczyć ich wpływ na społeczeństwo.
Wyniki badań zostały opublikowane w "Journal of Political Marketing".
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA