Szeroka twarz dyrektora oznacza... lepsze finanse firmy
INFORMATOR. Ciekawostki
Fot. NCI
Amerykańscy naukowcy zbadali, jak wygląd prezesa wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Okazało się, że w lepszej sytuacji są firmy, na których czele stoją ludzie o szerokich twarzach - podaje portal stowarzyszenia "Association for Psychological Science".
Zespół Elaine M. Wong z University of Wisconsin-Milwaukee przeanalizował fotografie dyrektorów generalnych, ich poziom wykształcenia, pochodzenie oraz listy wysyłane przez kadrę kierowniczą do posiadaczy akcji.
Wyniki pokazały, że jeśli prezes danej firmy ma szeroką twarz, to jego przedsiębiorstwo osiąga znacznie lepsze wyniki finansowe w porównaniu z firmami, na których czele stoi człowiek o wąskiej twarzy.
Zespół analizował zdjęcia 55 dyrektorów generalnych różnych przedsiębiorstw. Używano jedynie fotografii męskich, ponieważ wcześniejsze badania nie wykazały u kobiet żadnego związku pomiędzy kształtem twarzy i charakterem. Jeśli szef danej firmy miał stosunkowo szeroką twarz, w porównaniu do jej wysokości, przedsiębiorstwo lepiej radziło sobie na rynku.
Dodatkowa analiza, przeprowadzona na podstawie listów kadry zarządzającej wysyłanych do akcjonariuszy, pokazała, że sposób myślenia całego zespołu kierującego firmą wpływa na to, jak silne jest oddziaływanie kształtu twarzy prezesa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Zespoły, które postrzegają świat jako czarno-biały, są według autorów badania bardziej podatne na wpływ dyrektora. Jeśli natomiast kadra postrzega świat w odcieniach szarości, szerokość twarzy prezesa ma mniejszy wpływ na wyniki firmy.
Wcześniejsze badania wykazały, na podstawie analizy zachowań hokeistów, że istnieje związek pomiędzy szerokością twarzy człowieka a jego agresywnością.
Wyniki badania zostaną opublikowane w piśmie "Psychological Science".
Zespół Elaine M. Wong z University of Wisconsin-Milwaukee przeanalizował fotografie dyrektorów generalnych, ich poziom wykształcenia, pochodzenie oraz listy wysyłane przez kadrę kierowniczą do posiadaczy akcji.
Wyniki pokazały, że jeśli prezes danej firmy ma szeroką twarz, to jego przedsiębiorstwo osiąga znacznie lepsze wyniki finansowe w porównaniu z firmami, na których czele stoi człowiek o wąskiej twarzy.
Zespół analizował zdjęcia 55 dyrektorów generalnych różnych przedsiębiorstw. Używano jedynie fotografii męskich, ponieważ wcześniejsze badania nie wykazały u kobiet żadnego związku pomiędzy kształtem twarzy i charakterem. Jeśli szef danej firmy miał stosunkowo szeroką twarz, w porównaniu do jej wysokości, przedsiębiorstwo lepiej radziło sobie na rynku.
Dodatkowa analiza, przeprowadzona na podstawie listów kadry zarządzającej wysyłanych do akcjonariuszy, pokazała, że sposób myślenia całego zespołu kierującego firmą wpływa na to, jak silne jest oddziaływanie kształtu twarzy prezesa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Zespoły, które postrzegają świat jako czarno-biały, są według autorów badania bardziej podatne na wpływ dyrektora. Jeśli natomiast kadra postrzega świat w odcieniach szarości, szerokość twarzy prezesa ma mniejszy wpływ na wyniki firmy.
Wcześniejsze badania wykazały, na podstawie analizy zachowań hokeistów, że istnieje związek pomiędzy szerokością twarzy człowieka a jego agresywnością.
Wyniki badania zostaną opublikowane w piśmie "Psychological Science".
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA