Fot. NCI
Wydaje się, że wszyscy marzą o miłym i ugodowym szefie. Okazuje się jednak, że taki "idealny szef" nie służy wszystkim pracownikom. Badanie opublikowane, w "Psychological Science" donosi, że to, jaki powinien być szef, zależy w rzeczywistości od osobowości pracowników.
Badanie, przeprowadzone przez psychologów z Amsterdamu, sugeruje, że nie wszyscy funkcjonujemy prawidłowo, gdy mamy nad sobą ugodowego i przyjemnego szefa.
Wszelkie przejawy gniewu wiążą się z konfliktem, którego ugodowe osoby próbują raczej uniknąć. Osoby takie dążą do utrzymywania pozytywnych relacji. Naukowcy sądzili, że ugodowość powinna być cechą pożądaną u osoby kierującej zespołem. Odkryli jednak, że jeśli pracownicy mają buntowniczy charakter, to osoba nimi zarządzająca również musi umieć pokazać przysłowiowy "pazur".
Dwa eksperymenty pokazały, że poziom ugodowości wśród pracowników wpływa na rodzaj relacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami.
W celu przeprowadzenia eksperymentów utworzono czteroosobowe grupy. Zespoły składające się z osób wykazujących niski stopień ugodowości, pozytywniej reagowały na gniewnego lidera. Natomiast grupa utworzona z uczestników, charakteryzujących się przyjaznym nastawieniem, lepiej reagowała na szefa życzliwego.
Naukowcy twierdzą, że liderzy, którzy potrafią dokonać dokładnej oceny osobowości podwładnych, a także są zdolni kierować swoimi emocjami, mogą być znacznie bardziej skuteczni w zarządzaniu grupą.
Okazuje się więc, że bycie miłym na stanowisku kierowniczym, nie zawsze stanowi dobry sposób na pozyskanie podwładnych.
Badanie, przeprowadzone przez psychologów z Amsterdamu, sugeruje, że nie wszyscy funkcjonujemy prawidłowo, gdy mamy nad sobą ugodowego i przyjemnego szefa.
Wszelkie przejawy gniewu wiążą się z konfliktem, którego ugodowe osoby próbują raczej uniknąć. Osoby takie dążą do utrzymywania pozytywnych relacji. Naukowcy sądzili, że ugodowość powinna być cechą pożądaną u osoby kierującej zespołem. Odkryli jednak, że jeśli pracownicy mają buntowniczy charakter, to osoba nimi zarządzająca również musi umieć pokazać przysłowiowy "pazur".
Dwa eksperymenty pokazały, że poziom ugodowości wśród pracowników wpływa na rodzaj relacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami.
W celu przeprowadzenia eksperymentów utworzono czteroosobowe grupy. Zespoły składające się z osób wykazujących niski stopień ugodowości, pozytywniej reagowały na gniewnego lidera. Natomiast grupa utworzona z uczestników, charakteryzujących się przyjaznym nastawieniem, lepiej reagowała na szefa życzliwego.
Naukowcy twierdzą, że liderzy, którzy potrafią dokonać dokładnej oceny osobowości podwładnych, a także są zdolni kierować swoimi emocjami, mogą być znacznie bardziej skuteczni w zarządzaniu grupą.
Okazuje się więc, że bycie miłym na stanowisku kierowniczym, nie zawsze stanowi dobry sposób na pozyskanie podwładnych.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA