Fot. zdrowemiasto.pl
Zaledwie godzina spędzona z grą wideo może sprawić, że nastolatkowie zjedzą więcej w ciągu dnia - sugerują naukowcy, którzy przedstawili swoje wnioski na łamach "American Journal of Clinical Nutrition".
Swoje obserwacje naukowcy z kanadyjskiego Eastern Ontario Research Institute w Ottawie prowadzili wśród 22 nastoletnich chłopców o prawidłowym wskaźniku BMI, którzy uczestniczyli w dwóch testach odbywających się przed lunchem. Podczas pierwszego testu poproszono ich, by przez godzinę grali w grę wideo; innego dnia chłopcy mieli spędzić ten czas, siedząc w ciszy i relaksując się.
Po przeanalizowaniu danych dotyczących spożywanych przez uczestników posiłków okazało się, że po godzinie gry chłopcy zjedli większy lunch i dostarczyli sobie średnio 163 kalorie więcej niż po godzinie zwykłego relaksu.
Jak zauważa autor badań Jean-Philippe Chaput, choć chłopcy nie odczuwali większego głodu, mógł w ich przypadku zadziałać w pewnym stopniu efekt napięcia towarzyszącego grze, które sprawia, że mózg domaga się nagrody, najlepiej w postaci słodkiego i bogatego w tłuszcz posiłku.
Chaput uważa, że w rzeczywistości liczba dodatkowych kalorii może być dużo większa, gdyż dzieci rzadko grają tylko przez godzinę, a dodatkowo posilają się wcale nie odchodząc sprzed ekranu komputera. W dłuższej perspektywie należy więc spodziewać się, że negatywnie odbije się to na ich wskaźniku masy ciała, a co za tym idzie także na zdrowiu.
Zgodnie z rekomendacjami, dzieci w wieku szkolnym nie powinny spędzać przed ekranem telewizora i komputera więcej niż dwie godziny dziennie. Z badań wynika jednak, że w większości przypadków limit ten regularnie jest przekraczany kosztem ruchu na świeżym powietrzu.
Swoje obserwacje naukowcy z kanadyjskiego Eastern Ontario Research Institute w Ottawie prowadzili wśród 22 nastoletnich chłopców o prawidłowym wskaźniku BMI, którzy uczestniczyli w dwóch testach odbywających się przed lunchem. Podczas pierwszego testu poproszono ich, by przez godzinę grali w grę wideo; innego dnia chłopcy mieli spędzić ten czas, siedząc w ciszy i relaksując się.
Po przeanalizowaniu danych dotyczących spożywanych przez uczestników posiłków okazało się, że po godzinie gry chłopcy zjedli większy lunch i dostarczyli sobie średnio 163 kalorie więcej niż po godzinie zwykłego relaksu.
Jak zauważa autor badań Jean-Philippe Chaput, choć chłopcy nie odczuwali większego głodu, mógł w ich przypadku zadziałać w pewnym stopniu efekt napięcia towarzyszącego grze, które sprawia, że mózg domaga się nagrody, najlepiej w postaci słodkiego i bogatego w tłuszcz posiłku.
Chaput uważa, że w rzeczywistości liczba dodatkowych kalorii może być dużo większa, gdyż dzieci rzadko grają tylko przez godzinę, a dodatkowo posilają się wcale nie odchodząc sprzed ekranu komputera. W dłuższej perspektywie należy więc spodziewać się, że negatywnie odbije się to na ich wskaźniku masy ciała, a co za tym idzie także na zdrowiu.
Zgodnie z rekomendacjami, dzieci w wieku szkolnym nie powinny spędzać przed ekranem telewizora i komputera więcej niż dwie godziny dziennie. Z badań wynika jednak, że w większości przypadków limit ten regularnie jest przekraczany kosztem ruchu na świeżym powietrzu.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA