PORADNIA INTERNETOWA - ZDROWIE i MEDYCYNA - ZdroweMiasto.PL - LEKARZE DLA INTERNAUTÓW
Strona główna » Informator » Ciekawostki » Gry wideo szkodzą zdrowiu dorosłych

Gry wideo szkodzą zdrowiu dorosłych

INFORMATOR. Ciekawostki

JJJ

naukawpolsce.plnaukawpolsce.pl | dodane 27-08-2009

Fot. zdrowemiasto.pl
 
Dorośli miłośnicy gier wideo są bardziej narażeni na nastroje depresyjne i mają większe problemy z nadwagą - wynika z najnowszych badań, o których informuje pismo "American Journal of Preventive Medicine".

Powszechnie uważa się, że z gier wideo korzystają głównie dzieci i młodzież. Statystyki wskazują jednak, że na przykład w USA średni wiek użytkownika tego rodzaju rozrywek wynosi 35 lat.

Wcześniejsze badania na nastolatkach wskazywały, że częste korzystanie z gier wideo jest niekorzystne dla zdrowia, sprzyja bowiem siedzącemu trybowi życia, nadwadze oraz problemom natury psychicznej.

Badania naukowców amerykańskich z Centrów Kontroli i Prewencji Chorób (CDC) w Atlancie oraz z uniwersytetów Emory i Andrews objęły grupę ponad 500 dorosłych w wieku od 19 do 90 lat. Zebrano dane na temat przyczyn i częstości korzystania z różnych mediów, w tym internetu oraz z gier komputerowych.

Uczestnicy badań byli mieszkańcami obszaru metropolitalnego miasta Seattle w stanie Waszyngton, który zajmuje pierwsze miejsce w USA pod względem korzystania z internetu.

Naukowcy wyliczyli, że użytkownicy gier wideo stanowili 45 proc. badanej grupy.

Zgodnie z przewidywaniami, ten rodzaj rozrywki niekorzystnie wpływał na ich zdrowie. Amatorki gier wideo miały silniejsze objawy depresji i gorszy stan zdrowia niż pozostałe kobiety. Grający mężczyźni mieli z kolei większy wskaźnik masy ciała, a poza tym spędzali więcej czasu na surfowaniu po internecie.

Według jednego z autorów artykułu dra Jamesa B. Weavera III, miłośników gier wideo wyróżniała też skłonność do poszukiwania wsparcia w społecznościach internetowych. Jest to zgodne z wcześniejszymi obserwacjami, że dorośli korzystający z gier wideo wolą poświęcać aktywności społeczne w realnym świecie na rzecz świata wirtualnego.

Dr Weaver uważa, że dalsze badania nad tym zagadnieniem mogą pomóc efektywniej korzystać z cyfrowych mediów, tak by jednocześnie promować zdrowie i zapobiegać chorobom.
Z kolei dr Brian A. Primack z Uniwersytetu w Pittsburgu w swoim komentarzu do artykułu określił gry wideo jako pseudoaktywność. Jego zdaniem, dzieci i dorośli znacznie bardziej potrzebują rozrywki w stylu zabawy "w chowanego" czy w "berka".

JJJ, 27-08-2009, naukawpolsce.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe