Dziewczynki nie są gorsze z matematyki niż chłopcy
INFORMATOR. Ciekawostki
Fot. zdrowemiasto.pl
Dziewczynki radzą sobie z matematyką równie dobrze jak chłopcy, choć chłopcy są bardziej pewni swoich umiejętności - wynika z międzynarodowych badań opublikowanych w piśmie "Psychological Bulletin".
"Stereotypy dotyczące niższości kobiet w dziedzinie matematyki stoją w sprzeczności z faktami. Te wyniki świadczą o tym, że dziewczynki radzą sobie z matematyką tak samo jak chłopcy, jeśli tylko mają stworzone do tego odpowiednie warunki i są zachęcane do nauki" - mówi koordynatora badań dr Nicole Else-Quest z Uniwersytetu Villanova w stanie Pensylwania.
Naukowcy przeanalizowali dane z dwóch badań: Trends in International Mathematics and Science Study i Programme for International Student Assessment. Wzięło w nich udział 493,5 tys. uczniów w wieku 14-16 lat z 69 krajów. Pierwsze badania testowały podstawową wiedzę z zakresu matematyki, a drugie umiejętność zastosowania tej wiedzy w praktyce.
Oba badania wykazały, że chłopcy i dziewczynki radzą sobie podobnie, jednak chłopcy są znacznie bardziej przekonani o swoich umiejętnościach i bardziej zmotywowani do pogłębiania swojej wiedzy w tym zakresie.
Podczas testów zaobserwowano różnice między poszczególnymi krajami, które wynikają ze statusu kobiet w społeczeństwie. Dziewczynki chętniej uczą się tego przedmiotu i są bardziej pewne siebie w państwach, gdzie więcej kobiet wykonuje zawód związany z matematyką, nauką czy technologią.
"Stereotypy dotyczące niższości kobiet w dziedzinie matematyki stoją w sprzeczności z faktami. Te wyniki świadczą o tym, że dziewczynki radzą sobie z matematyką tak samo jak chłopcy, jeśli tylko mają stworzone do tego odpowiednie warunki i są zachęcane do nauki" - mówi koordynatora badań dr Nicole Else-Quest z Uniwersytetu Villanova w stanie Pensylwania.
Naukowcy przeanalizowali dane z dwóch badań: Trends in International Mathematics and Science Study i Programme for International Student Assessment. Wzięło w nich udział 493,5 tys. uczniów w wieku 14-16 lat z 69 krajów. Pierwsze badania testowały podstawową wiedzę z zakresu matematyki, a drugie umiejętność zastosowania tej wiedzy w praktyce.
Oba badania wykazały, że chłopcy i dziewczynki radzą sobie podobnie, jednak chłopcy są znacznie bardziej przekonani o swoich umiejętnościach i bardziej zmotywowani do pogłębiania swojej wiedzy w tym zakresie.
Podczas testów zaobserwowano różnice między poszczególnymi krajami, które wynikają ze statusu kobiet w społeczeństwie. Dziewczynki chętniej uczą się tego przedmiotu i są bardziej pewne siebie w państwach, gdzie więcej kobiet wykonuje zawód związany z matematyką, nauką czy technologią.
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Jaki wpływ wywiera jazda motocyklem na zdrowie psychiczne?
- Onycholiza - skąd się bierze i jak ją leczyć
- 8 mitów o implantach zębowych, w które prawdopodobnie nadal wierzysz
- Jak działa konduktometr i do czego jest wykorzystywany?
- Wady i zalety aptek internetowych
- Jak w naturalny sposób wspomagać swój układ odpornościowy?
- Suche oko - syndrom oka biurowego
- Komórki macierzyste - jakie choroby leczą?
- Elektryczne samochody wjechały do Polski
- Niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Fosfolipidy niezbędne - czynaprawdę są niezbędne?
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA