Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
POCZEKALNIA. Książki
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku na temat zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji dokonującego się m.in. w środowisku studenckim. Głównym celem książki jest zaprezentowanie przeprowadzonych badań, które potraktowane są dwukierunkowo. Z jednej strony opracowanie przedstawia motywy i postawy kobiet decydujących się na sponsoring, zaś z drugiej strony charakteryzuje mężczyzn, którzy proponują związki sponsorskie.
Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów, mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.
Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą i jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
* * *
Spis treści
Wstęp
Definicje, rys historyczny i podział prostytucji
Pojęcie prostytucji
Prostytucja w świetle przepisów prawnych
Historia prostytucji
Etiologia i skutki prostytucji oraz próba przybliżenia zjawiska sponsoringu
Teorie rozwoju prostytucji
Nurt biologiczno-psychologiczny
Nurt społeczno-ekonomiczny
Nurt kulturowo-środowiskowy
Prostytucja a AIDS
Prostytucja a zjawisko sponsoringu
Metodologia badań własnych
Przedmiot i cele badań
Problemy i pytania badawcze
Opis narzędzia badawczego
Dobór próby, organizacja i przebieg badań
Charakterystyka badanych kobiet
Charakterystyka badanych mężczyzn
Obraz siebie
Inicjacja seksualna
Relacje z rodziną i znajomymi
O sponsorze i sponsoringu
Marzenia (plany na przyszłość)
Etiologia uwarunkowań sponsoringu
Badania internetowe – klienci
Prezentacja danych wszystkich mężczyzn,
którzy odpowiedzieli na ogłoszenie
Prezentacja osób, z którymi nawiązałam kontakt
Podsumowanie
Wstęp
Odpowiedzi na pytania szczegółowe
Odpowiedzi na pytania główne
Wnioski i wskazówki dla działań profilaktycznych
i resocjalizacyjnych
Bibliografia
Aneks
* * *
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Autor: Renata Gardian
Wydanie II, Kraków 2010
Format B5
Objętość 170 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 978-83-7587-3191
Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów, mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.
Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą i jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
* * *
Spis treści
Wstęp
Definicje, rys historyczny i podział prostytucji
Pojęcie prostytucji
Prostytucja w świetle przepisów prawnych
Historia prostytucji
Etiologia i skutki prostytucji oraz próba przybliżenia zjawiska sponsoringu
Teorie rozwoju prostytucji
Nurt biologiczno-psychologiczny
Nurt społeczno-ekonomiczny
Nurt kulturowo-środowiskowy
Prostytucja a AIDS
Prostytucja a zjawisko sponsoringu
Metodologia badań własnych
Przedmiot i cele badań
Problemy i pytania badawcze
Opis narzędzia badawczego
Dobór próby, organizacja i przebieg badań
Charakterystyka badanych kobiet
Charakterystyka badanych mężczyzn
Obraz siebie
Inicjacja seksualna
Relacje z rodziną i znajomymi
O sponsorze i sponsoringu
Marzenia (plany na przyszłość)
Etiologia uwarunkowań sponsoringu
Badania internetowe – klienci
Prezentacja danych wszystkich mężczyzn,
którzy odpowiedzieli na ogłoszenie
Prezentacja osób, z którymi nawiązałam kontakt
Podsumowanie
Wstęp
Odpowiedzi na pytania szczegółowe
Odpowiedzi na pytania główne
Wnioski i wskazówki dla działań profilaktycznych
i resocjalizacyjnych
Bibliografia
Aneks
* * *
Zjawisko sponsoringu jako forma prostytucji kobiecej
Autor: Renata Gardian
Wydanie II, Kraków 2010
Format B5
Objętość 170 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN: 978-83-7587-3191
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Warto wiedzieć
Gardian Renata, magister pedagogiki resocjalizacyjnej i socjalnej, była wolontariuszem w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, m.in. w świetlicy socjoterapeutycznej „Pod Aniołem” przy Parafii św. Marka Ewangelisty w Warszawie, w ognisku wychowawczym Dziadka Lisieckiego oraz w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 2 (placówka resocjalizacyjna dla dziewcząt niedostosowanych społecznie).Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Słownik medyczny angielsko-polski polsko-angielski
- Anatomia miłości - nowe spojrzenie. Co nowego znajdziecie w tym wydaniu?
- Nowa autorska książka mistrza wywierania wpływu
- Najlepiej sprzedająca się książka do psychologii w Stanach Zjednoczonych
- Nowe wydanie najlepiej sprzedającego się podręcznika biologii na świecie
- Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi
- Szkolne wyzwania. Jak mądrze wspierać dziecko w dorastaniu?
- Dziesięć rozmów, które musisz przeprowadzić ze swoim synem
- Autoterapia. Pokonaj problemy, stres i lęki
- Św. Hildegarda leczy alergie
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA