John Medina „12 sposobów na supermózg. Jak przetrwać w pracy, domu i szkole”.
POCZEKALNIA. KSIĄŻKI
„12 sposobów na supermózg. Jak przetrwać w pracy, domu i szkole”
Autor: John Medina
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Jak się uczymy? Jak wpływają stres i sen ma na nasze mózgi? Dlaczego wielozadaniowość jest mitem? Dlaczego tak łatwo zapominamy? Dlaczego tak ważne jest powtarzanie świeżo nabytej wiedzy? Czy to prawda, że mężczyźni i kobiety różnią się mózgami? - to niektóre z pytań, na które szuka odpowiedzi John Medina w książce "12 sposobów na supermózg. Jak przetrwać w pracy, domu i szkole". Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Prószyński i S-ka w serii "Na ścieżkach umysłu".
Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale opisuje jedną zasadę mózgu - czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu naszego mózgu - a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie codzienne.
"Moim celem jest zapoznanie cię z dwunastoma rzeczami, które wiadomo o działaniu mózgu. Nazywam je Zasadami Mózgu. W przypadku każdej zasady prezentuję wiedzę, a następnie podsuwam pomysły na to, w jaki sposób tę zasadę stosować w codziennym życiu, zwłaszcza w pracy i szkole. Mózg jest złożony, a ja z każdego tematu biorę tylko okruch informacji - wiedzę nie obszerną, ale przystępną" - pisze autor we wstępie.
Czytając książkę Mediny dowiadujemy się m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają zdolności poznawcze, że każdy mózg jest inaczej okablowany, że jesteśmy zaprogramowani na nieustanne uczenie się i odkrywanie, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Jak informuje autor, nasze wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu; sen jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki, a wzrok jest najsilniejszym ze zmysłów.
***
John Medina jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim na roli genów w rozwoju ludzkiego mózgu oraz genetycznym podłożu chorób psychicznych.
Medina pracuje naukowo zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of Washington School of Medicine. Jest autorem książek "Zegar życia. Dlaczego się starzejemy? Czy można cofnąć czas?" (2001) i "Genetyczne piekło" (2003).
Medina dzieli się swymi spostrzeżeniami na temat tego, jak neurobiologia mogłaby wpłynąć na sposób, w jaki uczymy dzieci i pracujemy. W każdym rozdziale opisuje jedną zasadę mózgu - czyli to, co naukowcy na pewno wiedzą o działaniu naszego mózgu - a następnie podsuwa pomysły, które mogłyby zmienić nasze życie codzienne.
"Moim celem jest zapoznanie cię z dwunastoma rzeczami, które wiadomo o działaniu mózgu. Nazywam je Zasadami Mózgu. W przypadku każdej zasady prezentuję wiedzę, a następnie podsuwam pomysły na to, w jaki sposób tę zasadę stosować w codziennym życiu, zwłaszcza w pracy i szkole. Mózg jest złożony, a ja z każdego tematu biorę tylko okruch informacji - wiedzę nie obszerną, ale przystępną" - pisze autor we wstępie.
Czytając książkę Mediny dowiadujemy się m.in.: że ćwiczenia fizyczne poprawiają zdolności poznawcze, że każdy mózg jest inaczej okablowany, że jesteśmy zaprogramowani na nieustanne uczenie się i odkrywanie, a także że stres zmienia sposób, w jaki się uczymy. Jak informuje autor, nasze wspomnienia są ulotne i łatwo ulegają wypaczeniu; sen jest nieodłącznie związany ze zdolnością do nauki, a wzrok jest najsilniejszym ze zmysłów.
***
John Medina jest rozwojowym biologiem molekularnym. Przez wiele lat pracował jako konsultant do spraw badań naukowych w przemyśle farmaceutycznym oraz biotechnologicznym. Jego zainteresowania zawodowe skupiają się przede wszystkim na roli genów w rozwoju ludzkiego mózgu oraz genetycznym podłożu chorób psychicznych.
Medina pracuje naukowo zarówno na Seattle Pacific University, gdzie kieruje instytutem badawczym Brain Center for Applied Learning Research, jak i na wydziale bioinżynierii na University of Washington School of Medicine. Jest autorem książek "Zegar życia. Dlaczego się starzejemy? Czy można cofnąć czas?" (2001) i "Genetyczne piekło" (2003).
Poinformuj znajomych o tym artykule:
Inne w tym dziale:
- Podnośniki koszowe, usługi dźwigowe. Bydgoszcz REKLAMA
- Żylaki. Leczenie żylaków kończyn dolnych. Bydgoszcz, Inowrocław, Chojnice, Tuchola. REKLAMA
- Ortopeda. Chirurgia ortopedyczna. Medycyna sportowa. Warszawa REKLAMA
- Słownik medyczny angielsko-polski polsko-angielski
- Anatomia miłości - nowe spojrzenie. Co nowego znajdziecie w tym wydaniu?
- Nowa autorska książka mistrza wywierania wpływu
- Najlepiej sprzedająca się książka do psychologii w Stanach Zjednoczonych
- Nowe wydanie najlepiej sprzedającego się podręcznika biologii na świecie
- Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi
- Szkolne wyzwania. Jak mądrze wspierać dziecko w dorastaniu?
- Dziesięć rozmów, które musisz przeprowadzić ze swoim synem
- Autoterapia. Pokonaj problemy, stres i lęki
- Św. Hildegarda leczy alergie
- Wszystkie w tym dziale
REKLAMA