Książki. Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności
Strona główna » Poczekalnia » Książki » Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności

Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności

POCZEKALNIA. Książki

Paweł Zubrzycki-Pykacz

gwp.plgwp.pl | dodane 10-11-2010

Autor: Ridley D. Scott, Bill Walther
 
Aby odnieść sukces w szkole i w życiu, uczniowie muszą nauczyć się odpowiedzialności. Nie dokonają tego bez pomocy zaangażowanych i świadomych ich potrzeb nauczycieli. Autorzy książki pokazują, jak można prowadzić lekcję, by uczniowie dobrze się w jej trakcie czuli, byli zmotywowani do nauki i stawali się coraz bardziej odpowiedzialni za własne osiągnięcia.

Książka ta jest przeznaczona dla nauczycieli wszystkich poziomów. Zawiera zarówno wskazówki i opisy technik rozwijających warsztat nauczyciela, jak ćwiczenia do wykonania przez uczniów.

Dale Scott Ridley - psycholog, jest docentem na Zachodnim Kampusie Uniwersytetu Stanu Arizona w Phoenk. Ma za sobą dziesięć lat doświadczeń w nauczaniu oraz badań w dziedzinie samoregulacji i motywacji u nauczycieli i uczniów. Specjalizuje się w strategiach refleksyjnego nauczania i zdobywania wiedzy.

Bili Walther - pedagog, jest nauczycielem w Amphitheater Public School w Tucson w stanie Arizona. Uczy od dziesięciu lat. Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Ścisłych Stanu Arizona przyznało mu tytuł Nauczyciela Przedmiotów Ścisłych Stanu Arizona Roku 1994. Jego specjalizacją jest wykorzystanie zdobyczy techniki do poprawy nauki i motywacji uczniów.

* * *

PRZEDMOWA
Wiele się dziś mówi o niskiej jakości nauczania. Niemal codziennie w prasie pojawiają się artykuły na temat niedomagań systemu edukacji. Być może obserwatorzy tegoż systemu podają zwykle złe wiadomości, gdyż takich właśnie oczekujemy. Z drugiej strony można się zastanowić, ilu przedstawicieli prasy szuka sukcesów, które codziennie mają miejsce w naszych szkołach. Jeśli bowiem skupimy się wyłącznie na negatywach, znajdziemy ich mnóstwo i będziemy o tym mówić. Uczniów dotyka wiele problemów społecznych, takich jak trudne warunki życia, częste przeprowadzki, niskie dochody rodziców, niedożywienie bądź kłopoty zdrowotne, brak stabilności w rodzinie, brak pozytywnych wzorców do naśladowania, gangi, nadużywanie narkotyków czy przemoc. Szkołom brakuje zaś funduszy, czasu i innych środków. Nauczyciele widzą, że podejmowane przez nich decyzje są udaremniane przez różne, pozostające ze sobą w konflikcie frakcje ideologiczne, działające w szkole bądź w społeczności lokalnej; odczuwają ponadto naciski, by „uczyć do testów", zamiast rozwijać w uczniach umiejętność konstruktywnego uczenia się. Podlegają także szkolnemu programowi nauczania i polityce dyktowanej odgórnie przez dyrektorów. Zachęca ona do automatycznego działania, tłumi kreatywność i utrudnia niesienie pomocy uczniom, jak również sprzyja zwiększaniu liczebności klas, co hamuje rozwój osobistych relacji. Czy są w naszym kraju przedsiębiorstwa, które radzą sobie z taką presją, a mimo to pozostają rentowne? (...)


Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności

Autor: Ridley D. Scott, Bill Walther
Przekład: Krzysztof Rogowski
Wydanie: 2005
Ilość stron: 88
Wymiary: 165x235
Oprawa: miękka
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, GWP
ISBN: 83-89120-99-2

Paweł Zubrzycki-Pykacz, 10-11-2010, gwp.pl

Poinformuj znajomych o tym artykule:

REKLAMA
hemoroidy Krakow
Leczymy urazy sportowe
hemoroidy szczelina odbytu przetoki zylaki konczyn dolnych
------------

REKLAMA
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
Czytaj
REKLAMA
Leczymy urazy sportowe