Gamifikacja może być odtrutką na nudę codziennych czynności
Zbieranie punktów, odznaki, rywalizacja użytkowników - gamifikacja jest zjawiskiem, które pozwala odczarować nawet banalne czy trudne czynności. O tym, jak gry mogą być inspiracją w edukacji, wojsku czy w marketingu mówi kulturoznawca dr Radosław Bomba. więcej »
W wojsku jest mniej samobójców niż w cywilu, ale wciąż za dużo
To mit, że żołnierze częściej popełniają samobójstwo niż cywile. Wciąż jednak zbyt wielu wojskowych ginie z własnej ręki. Wybierają "pewne" sposoby, minimalizujące szanse niepowodzenia - mówi PAP psychiatra prof. Antoni Florkowski. więcej »
Młodzi chętnie „lajkują” ulubionych artystów, ale status związku zatrzymują dla siebie
Młodzi użytkownicy Facebooka niechętnie ujawniają status swojego związku, swobodnie „lajkują” swoje ulubione zespoły i uwielbiają dostawać wirtualne życzenia urodzinowe - wynika z badania przeprowadzonego przez studentkę SWPS w Warszawie. więcej »
Kobiety nieufne wobec sklepów internetowych?
Kobiety w mniejszym stopniu niż mężczyźni ufają e-sklepom. Częściej interweniują, gdy sklep spóźnia się z dostawą i częściej wystawiają e-sklepom w internecie ocenę negatywną - wynika z badań dr Marzena Feldy ze Szkoły Głównej Handlowej. więcej »
Wśród radykalnych kibiców rycerzy nie ma
Radykalni kibice piłkarscy uważają się za potomków rycerzy, ale zasady etosu rycerskiego rozumieją w wypaczony sposób. Dzisiejszych kiboli dawni rycerze uznaliby za barbarzyńców – ocenili w rozmowie z PAP eksperci. więcej »
Skuteczny sprzedawca... naśladuje klientów
Klientka obsługiwana przez atrakcyjną ekspedientkę, która dodatkowo naśladuje jej gesty, mimikę czy postawę, wydaje więcej pieniędzy i częściej robi zakupy w danym sklepie, niż korzystająca ze zwykłej obsługi - wykazali uczeni SWPS. więcej »
Zmysły w sieci. Jak rewolucja informatyczna zmieniła obyczaje godowe
Każda relacja społeczna zawierana w internecie polega na "uwodzeniu" nie tylko potencjalnych partnerów, ale "całego świata". Dlatego zacierają się granice między niewinnym flirtem a internetową zdradą i romansem - mówili eksperci podczas debaty "Zmysły w sieci. Jak rewolucja informatyczna zmieniła obyczaje godowe", która odbyła się podczas XII Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki. więcej »
Im bogatszy kraj, tym internauci chętniej patrzą w przyszłość
Naukowcy z W.Brytanii odkryli zależność pomiędzy wskaźnikiem PKB per capita, a wyszukiwaniem w Internecie danych dotyczących przyszłości. Ich zdaniem takie patrzenie w przyszłość jest jednym z kluczy wiodących do ekonomicznego sukcesu – poinformował Scientific Reports. więcej »
Ze spożywaniem jajek lepiej nie przesadzać
Nic się nie stanie, gdy w święta zjemy nieco więcej jajek niż zwykle, ale na co dzień z jajkami lepiej nie przesadzać – powiedziała PAP prof. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska. więcej »
Wirusy komputerowe coraz bardziej podobne do ludzkich?
Zwalczanie wirusów komputerowych można ułatwić poprzez badanie działania ludzkiego systemu immunologicznego. Wirusy komputerowe są bowiem coraz bardziej podobne, zarówno w budowie, jak i w sposobie działania, do ludzkich – stwierdzili w raporcie analitycy firmy bezpieczeństwa Fortinet. więcej »
Atrakcyjni panowie mają większe szanse na pracę?
W rekrutacjach najwyżej oceniani są atrakcyjni mężczyźni aplikujący na wysokie stanowiska w typowo męskich zawodach. Panom rekruterzy przypisują też wyższą inteligencję niż paniom - wynika z badań przeprowadzonych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. więcej »
Poznając problemy uczniów można zwalczać agresję w szkole
Jedynie poznając problemy, lęki i obawy nastolatków można zwalczyć coraz częściej występującą w szkole agresję - przekonują specjaliści ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Ich zdaniem karanie to jedynie walka ze skutkami zachowań agresywnych. więcej »
Język może wpływać na postrzeganie płci i jej dyskryminację
Pewne formy gramatyczne mogą wpływać na postrzeganie płci. "Język może na różne sposoby prowadzić do pogłębiania nierówności płciowych" - twierdzi dr Michał Parzuchowski, psycholog społeczny z sopockiego wydziału SWPS. więcej »
Nie chcesz kupić? Nie dotykaj. Dotyk wpływa na decyzje konsumenckie
Temperatura i ciężar dotykanego przedmiotu mogą wpływać na nasze postrzeganie i proces podejmowania decyzji - wynika z badań przeprowadzonych przez studentki Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). Wnioski z badań mogą być przydatne w marketingu czy zarządzaniu zasobami ludzkimi. więcej »
Senność - zawodowy problem konduktorów, pilotów i kierowców
Co czwarty konduktor i pilot przyznaje, że co najmniej raz w tygodniu senność przeszkadza mu w wykonywaniu pracy. Do błędu w pracy wskutek senności przyznaje się co piąty pilot - wynika z amerykańskiego sondażu na zlecenie National Sleep Foundation (NSF). więcej »